~ Jrock part 3. ~

Helluuw :3
tänkte köra en till fakta grej som var väldigt länge sen jag gjorde  och idag tänkte jag skriva om :


AYABIE




Medlemmar :
 Kenzo ( trummor )
  Aoi ( sång )
  Yumehito ( gitarr )
  Takehito ( gitarr )
  Intetsu ( bas )

----------------------------------------

Bandet bildades år 2004 av Takehito , Ryohei ( fördetta gitarrist lämnade bandet 2006 ) och Intetsu.

Deras första framträdande, 8 maj 2004, var gratis. Under konserten sålde de maxisinglarna ”Heien no ato ame” och ”Romancer”, som bara trycktes i 1000 exemplar. Intresset för bandet var redan stort, men blev ännu större när de gav sig ut på en mindre turné med Alice Nine. En tredje singel släpptes, ”Chousoi sou yori san rin”, som toppade försäljningslistor (och Oricon Indies). Den följdes senare upp med en fjärde, ”Gothic Party”.

Under 2006 turnerade Ayabie i Europa, de första spelningarna utomlands. Mottagandet var bra i såväl Frankrike, Tyskland som Finland. I november samma år släppte Ayabie sin andra fullängdare under namnet Virgin Snow Color. I början av 2007 gavs en ny Europa-turné. 2006 grundades Ayabies fanclub – The impulse of M.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Text av lastfm.se.

Låt : jag tycker själv att alla deras låtar är bra men den frösta jag hörde var : TheMe.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hugs! >:3

//KYON.

Ps: har ni några mer frågor eller önskemål på band så är det bara att skriva! =^^= .


Kommentarer
Postat av: KAWAiiKAi ~

ohhh så de har spelat med alice nine :D:D <3



hihi om du vill kan du skriva om the gazette jue :3 <3



alltså jah hahaha man blir ju lite rädd ;_;

2009-11-14 @ 18:36:27
URL: http://kawaiikai.blogg.se/
Postat av: ❤ ~ SLEEPINGCOOKIE ~ ❤

sv: mohihihi <3



åh.. awwh tack så mycket! :3 <3

2009-11-14 @ 21:46:40
URL: http://sleepingcookie.blogg.se/
Postat av: ❤ ~ SLEEPINGCOOKIE ~ ❤

sv: hihi, tackar :3

jag tror jag har fashion eller något ^__^ <3



hihihi, du gör mig glad. :DDD

2009-11-15 @ 17:51:51
URL: http://sleepingcookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

♥ Do you have a name ? :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0